Výhody a poškození obvyklého luku

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Jakýkoli druh cibule – zelená nebo cibule, sladká nebo tradiční hořká – je skutečnou zásobárnou užitečných látek. Ale přesto je mladá zelená cibule považována za šampióna v užitečných vlastnostech. Pěstovat ji na venkovské zahrádce nebo i na parapetu je velmi snadné a přidáním pár peříček do zeleného salátu bude mnohem zdravější.

Vitamin C je jedním z nejsilnějších přírodních antioxidantů, který podporuje imunitní systém, bojuje proti virům a bakteriím, zpomaluje chronické záněty v těle a prodlužuje mládí.

Vitamin A (retinol) je životně důležitý pro správné fungování těla. Zodpovědný za imunitní systém, zdraví očí, podílí se na syntéze bílkovin. Je zvláště důležitý pro ženy během těhotenství, protože hraje zásadní roli v růstu a vývoji dítěte.

Vitamíny skupiny B jsou důležité pro fungování imunitního systému, nervového systému a mozku. Účastnit se procesů buněčného metabolismu a tvorby energie.

Kobalt je jedním z nejdůležitějších minerálů, které se podílejí na metabolismu: podílí se na syntéze DNA a aminokyselin, na štěpení bílkovin, tuků a sacharidů. Aktivně ovlivňuje metabolické procesy v těle, hraje zvláštní roli v krvetvorbě – stimuluje růst a vývoj červených krvinek.

Křemík je životně důležitý stopový prvek, který je nezbytný pro tvrdost kostí, pohyblivost kloubů, kůži, vlasy a nehty.

Zinek – potřebný pro růst a obnovu svalů, podporuje hojení ran, pomáhá imunitnímu systému bojovat s bakteriemi a viry, zlepšuje trávení, reguluje produkci hormonů. Vědci připisují zvýšenou chuť na sladké nedostatku zinku, protože tento prvek zlepšuje citlivost buněk na inzulín.

Draslík se podílí na práci nervového systému, svalové kontrakci, a proto je tak důležitý pro zdraví srdce. Udržuje vodní rovnováhu těla, normální krevní tlak a hladinu cukru v krvi.

Jak cibule ovlivňuje zdraví

Posiluje imunitu. Určitě jste od své babičky slyšeli, že cibule je výborným lékem na každé nachlazení. Moderní vědci to skutečně potvrdili: cibule obsahuje chemické sloučeniny, které aktivují imunitní systém. Fytoncidy zabraňují množení virů a bakterií v těle a antioxidanty zpomalují zánětlivé procesy. To znamená, že cibule je právem nazývána přírodním antibiotikem.

Snižuje závažnost alergií. Opět jde o bohaté antioxidační složení cibule. Je prokázáno, že antioxidanty (včetně quercetinu) podporují správné fungování obranných systémů těla a normalizují imunitní odpověď. Díky tomu mohou být produkty na bázi cibule účinné při léčbě alergického astmatu a rýmy.

READ
Požární alarm v bytě

Normalizuje trávení. Cibule a zelená cibule jsou bohatým zdrojem vlákniny. Tato dietní vláknina není tělem zpracovávána, ale aktivuje všechny procesy ve střevech, což vám umožní efektivně se zbavit zpracovaných látek.

Vláknina se navíc stává potravou pro prospěšné probiotické bakterie, které žijí ve střevech a do značné míry určují nejen procesy trávení, ale i celkový stav organismu.

Důležité pro krvetvorbu. Cibule obsahuje kobalt, který je nezbytný pro syntézu červených krvinek, správný metabolismus cholesterolu a syntézu vitaminu D.

Co je užitečné pro ženy

Podporuje zdravou pokožku, vlasy a nehty. Díky bohatému složení vitamínů a stopových prvků lze cibuli skutečně připsat kosmetickým produktům. Zinek, křemík, kobalt, vitamíny A a C, vitamíny skupiny B – všechny tyto prvky jsou zodpovědné za mladistvost a zářivost pleti.

Prodlužuje mládí. Cibule je bohatá na antioxidanty. Jak víte, vědci spojují proces stárnutí s poškozením buněk a chronickým zánětem v těle, se kterým mohou antioxidanty bojovat.

Zmírňuje otoky. Cibule je bohatá na draslík a působí mírně močopudně, díky čemuž dokáže zbavit tělo přebytečné tekutiny.

Důležité během těhotenství. Cibule obsahuje vitamín A, který je velmi důležitý pro správný průběh těhotenství a vývoj plodu.

Snižuje chuť na cukr. Je dokázáno, že nedostatek mikroživin zvyšuje touhu po dezertech, protože se tělo snaží dohnat nedostatek energie, kterou nejsnáze získá ze sladkých a tučných jídel. Zvláště důležitý je chrom, hořčík a vitaminy skupiny B – to vše se nachází v cibuli.

Co je užitečné pro muže

Důležité pro zdraví srdce. Cibule je bohatá na antokyany, přírodní sloučeniny nacházející se v mnoha rostlinách, které jsou velmi prospěšné pro kardiovaskulární systém. Podle studie měli ti, kteří pravidelně jedli potraviny bohaté na antokyany, o 32 % nižší pravděpodobnost infarktu než ti, kteří jedili.

Zvyšuje výkon. Vysoký obsah draslíku udržuje mozek aktivní. Proto by ti, kteří zažívají vysokou zátěž, měli pravidelně zařazovat cibuli do svého jídelníčku.

Aktivuje libido. V lidovém léčitelství jsou všechny odrůdy cibule tradičně považovány za dobrý způsob, jak posílit mužskou potenci. Je na tom skutečně něco pravdy: cibule má díky vysokému obsahu draslíku příznivý vliv na fungování kardiovaskulárního systému a může být jednou z možností prevence erektilní dysfunkce. Samozřejmě musíte pochopit, že samotný luk pravděpodobně nezachrání situaci. Pro zdraví mužů je nezbytná vyvážená strava, fyzická aktivita a samozřejmě správný režim práce a odpočinku.

READ
Kuchyňské dlaždice na zástěře: materiály, nuance výběru a instalace

Syrová cibule může být nebezpečná pro osoby s diagnózou gastritida, pankreatitida, peptický vřed. Čerstvá cibule totiž zvyšuje kyselost v žaludku a může způsobit záchvat. Aby se předešlo nepříjemným následkům, při onemocněních gastrointestinálního traktu by se cibule měla jíst vařená – pečená, vařená, smažená cibule nezpůsobí exacerbace.

Dalším možným nepříjemným efektem je plynatost. Syrová cibule obsahuje poměrně hodně fruktózy, která při rozštěpení může u některých lidí vyvolat zvýšenou tvorbu plynu. Sledujte reakci těla!

Cibule je navíc známá svou schopností zvyšovat krevní tlak, proto se nedoporučuje jíst ji ve velkém množství lidem s hypertenzí.

Proč pláčeme, když krájíme cibuli?

Jde o to, že při poškození buněk cibule se uvolňuje látka, která dráždí sliznici oka. Tato látka nemůže ublížit, ale je docela schopná způsobit spoustu nepohodlí. Aby se kuchaři vyhnuli slzám, mají několik profesních tajemství.

  1. Krájejte velmi ostrým nožem a co nejrychleji. Za prvé, s tímto přístupem je poškozeno méně buněk cibule; za druhé, při rychlém řezání nemají páry čas způsobit vážné podráždění sliznice.
  2. Nůž často oplachujte studenou vodou. Odplavíte tak agresivní látky, které způsobují slzení.
  3. Před krájením cibuli nechte několik minut vychladit v mrazáku, abyste zpomalili chemickou reakci. To nijak neovlivní prospěšné vlastnosti cibule, ale bude jednodušší ji vařit.

Jaký luk si vybrat?

8915_red onion.jpg

Červený. 100 g obsahuje přibližně 40 kcal, 1,4 g bílkovin, 9,1 g sacharidů, tuky. Ve složení chlór, jód, fosfor, bór, vápník, hořčík, draslík. Má jemnou pikantní chuť. Tato odrůda by se měla jíst čerstvá, protože vařením ztrácí svou krásnou barvu, změní se na šedomodrou a může zničit vzhled pokrmu. Přidejte do salátů, sendvičů, hamburgerů, salsy, ideální pro nakládání.

8915_bílá cibule.jpg

Bílý. 100 g obsahuje 40–42 kcal, 1,43 g bílkovin, 9,87 g sacharidů a 0,1 g tuku. Obsahuje vitamíny skupiny B, dále vitamíny C, E, H, PP, vápník, hořčík, fosfor, železo, draslík, zinek. Z hlediska intenzity chuti patří tato odrůda k lídrům. A díky vysokému obsahu vody zůstává dužina bílé cibule po dlouhou dobu šťavnatá a křupavá. Velmi dobré jak syrové, tak vařené. Přidejte do bílých omáček, těstovinových a bramborových salátů, dušeného masa, složitých masových a zeleninových pokrmů.

READ
Radiátory finského koncernu Purmo: popis a charakteristika, výhody topných zařízení

8915_onion.jpg

cibule (žlutá). 100 g obsahuje 41 kcal, 1,4 g bílkovin, 0,2 g tuku, 8,2 g sacharidů. Obsahuje vitamíny B1–B6, B9, E, H, K, PP, draslík, vápník, křemík, hořčík, sodík, fosfor, síru, železo, kobalt, měď, nikl, citrónovou a jablečnou kyselinu. Nejdostupnější a nejvšestrannější odrůda, která dokáže v receptech nahradit méně obvyklé druhy cibule. Je poměrně obtížné jíst ji syrovou, ale výborně snáší dlouhodobou tepelnou úpravu. Přidejte do všech dušených, vařených a smažených jídel.

8915_zelená cibule.jpg

Zelená (pírko). Jeho obsah kalorií je nejnižší. 100 g obsahuje 20 kcal, 1,3 g bílkovin, 0,1 g tuku, 3,2 g sacharidů. Obsahuje vitamíny B1-B6, B9, E, H, K, PP, draslík, vápník, křemík, hořčík, sodík, fosfor, síru, železo, kobalt, měď, nikl. Zelenou cibuli je nejlepší konzumovat syrovou: přidávejte do salátů, polévek a jakýchkoli připravených zeleninových a masových pokrmů těsně před podáváním.

8915_shallot.jpg

Шалот. Jedná se o nejkaloričtější druh cibule, je také lídrem v obsahu bílkovin a sacharidů. 100 g obsahuje 72 kcal, 2,5 g bílkovin, 0,1 g tuku, 13,6 g sacharidů. Obsahuje vitamíny A, C, vitamíny skupiny B, draslík, vápník, hořčík, sodík, fosfor, železo, mangan, zinek. Tato cibule je mnohem dražší než obyčejná cibule, ale ve francouzské kuchyni je nepostradatelná, protože dodává omáčkám a omáčkám jemnou chuť a vůni. Přidejte do omáček a salátových dresinků, teplých pokrmů z masa a ryb, grilování. Celá cibule se peče v troubě a poté se smaží s medem a olivovým olejem jako skvělá příloha.

Sledujte novinky, přihlaste se k odběru newsletteru.

Při citování tohoto materiálu je vyžadován aktivní odkaz na zdroj.

Cibule

Některé produkty jsou nejen široce známé ve vaření, ale také se stávají častou součástí lidových receptů, které pomáhají zbavit se mnoha nemocí. Mezi tyto přísady patří cibule. Výhody a poškození rostliny již dlouho studují i ​​profesionální lékaři. Díky svému bohatému složení lze tento produkt považovat za skutečný všelék na mnoho problémů v těle.

Odrůdy

Odrůdy cibule se vyznačují především vnější formou. Dnes v obchodě najdete kulaté, ploché, oválné i dlouhé cibule, které budou chutnat úplně jinak.

Stojí za zmínku, že barva cibule je také různorodá. Nejoblíbenější je zlatý produkt, stejně jako fialová a červená. Existuje černá a stříbrná cibule. Mimochodem, tmavé odrůdy cibule se již dlouho používají jako dekorativní prvky květinářství.

READ
Recenze vinylové desky Grand Line, její praktičnost a odolnost

Druhy cibule

Barva cibule je různorodá

Všechny druhy cibule jsou obvykle rozděleny do kategorií podle jejich chuti.

  • sladké, tzn. mírný;
  • poloostrovní;
  • ostrý a štiplavý.

Kupodivu cukr dodává cibuli hořkost a štiplavost, protože zvyšuje množství esenciálních olejů ve složení. Vyvolávají také nadměrné aroma v cibuli. Pokud pikantní odrůda obsahuje až 12 % cukru, pak odrůdy jemné chuti budou mít pouze 4 %. Spolu s množstvím cukru klesá i obsah kalorií.

V našich končinách nejvíce lidé kupují žluté cibule, kterým se říká španělské. Je nejen voňavá, ale i kořeněná, takže syrová se jí jen zřídka. Příprava cibule se zlatavou barvou obvykle zahrnuje vytvoření marinády z octa nebo citronové šťávy. Velmi oblíbená je také dušená cibule se zeleninou a masem. Za nejjemnější chuť lze považovat bílou odrůdu cibule. Právě to lze bezpečně konzumovat bez jakéhokoli kulinářského zpracování.

šťáva z cibule

Cibulová šťáva je vynikající antibiotikum

Sféra vlivu

Pozitivní účinek cibule je stejně rozmanitý jako její složení. Dnes je obvyklé mluvit o následujících formách pomoci pro tento produkt:

  1. Odstranění nachlazení. Cibulová šťáva je vynikající antibiotikum. Je schopen zničit mnoho bakterií, včetně streptokoků a bacilů tuberkulózy. Syrové cibule obsahují fytoncidy, které odstraňují bolest v krku a usnadňují proces dýchání při ucpání nosohltanu. Vitamin C ve složení produktu pomáhá zlepšit imunitu a chránit před beri-beri. Abyste v době epidemie nechytili chřipku, stačí si jednou týdně přičichnout k nakrájené cibuli.
  2. Zvýšení mužské síly. Již staří Egypťané používali cibuli ve formě tinktur a odvarů ke zvýšení potence a zvýšení libida. Pro silnější pohlaví je neméně důležitý fakt, že syrové cibule při konzumaci čistí krev a odstraňují přebytečnou tekutinu z těla.
  3. Speciální látka kvercetin ve složení kořene urychluje léčbu rakoviny.
  4. kosmetický efekt. U žen se přínos cibule měří neméně. Čerstvé listy tohoto produktu obsahují hodně karotenu, který umožňuje obnovit pokožku. Pokud si obličej otřete syrovou polovinou cibule, můžete se zbavit pih a stařeckých skvrn. A vdechování aroma může otupit i silnou bolest hlavy.
  5. Snížení bolesti. Pokud vás kousla včela nebo vosa, můžete si zanícené místo namazat čerstvou cibulovou šťávou a nebát se silného pálení.
  6. Cibule dokáže zmírnit zánět v uších a obklady na jejím základě jsou vhodné na hojení ran a abscesů.
  7. Eliminace aterosklerózy a neuralgie. Pro udržení tepen v dobrém stavu doporučují tradiční léčitelé pít cibulovou šťávu v kombinaci s medem 3x denně. Pro neuralgii okcipitální oblasti můžete udělat tinkturu cibule, brambor a okurek. Komprese s použitím takové tekutiny pomáhají v krátké době.
READ
Silikáto-silikonová dekorativní omítka: rozsah Video

Cibule, jejíž fotografie nejsou nijak zvlášť krásné, se často používá ke zmírnění záchvatu revmatismu, vyléčení lišejníků a zmírnění otoků. Tento produkt je skvělý pro obnovu struktury vlasů a odstranění lupů.

Samostatně stojí za zmínku takový produkt, jako je pórek. Obsahuje mnoho užitečných stopových prvků: vápník, železo, hořčík. Tato odrůda se vyznačuje nejúčinnějším čištěním lidského oběhového systému. Pórek se často stává základem pro tvorbu léků na aterosklerózu.

Někteří vědci klasifikují šalotku jako cibuli. Ve srovnání s velkými odrůdami je šťavnatější a voňavější. Tato odrůda má vynikající protizánětlivý účinek a zabraňuje vzniku rakovinných nádorů.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: